Friday, June 29, 2007

Stone Sour - Come What(ever) May (2006)


Když jsem jednou v rádiu slyšel song Bother od Stone Sour, nemohl jsem uvěřit, že tuto skupinu má na svědomí zpěvák a hlavní postava nu-metal hardcorových Slipknot. Čekal jsem od Coreyho Taylora všechno, jen ne srdcervoucí baladu. No ale i my chlapi jsme semtam romantici, a náhodou to zas tak nebyla špatná píseň.

Na jejich druhém albu najdeme těchto podobných radio-friendly balad hned tři, sillyworld, Through Glass a Zzyzx Rd. (uff, to je název). Prostě klasické post-grunge oploďnováky. Jako kdybych slyšel Ana's Song od Silverchair. Na původní Bother sice svou kvalitou nemají, ale například Zzyzx vedená jen klavírem a vygradovaná závěrečným sólíčkem na kytaru je skvělá. Melodická, naléhavá, v jistém smyslu dokonale depresivní. Holky, vám se tohle určitě bude líbit ;)

Ještě že Slipknot umí do toho pořádně bušit. Hlavně bicí Roye Mayorgy ze Soulfly jsou parádní. Rytmické, hrané s precizností a přesností jemu vlastní. Přesvědčit se můžete v tracku 30/30-150. Tomu říkám otvírák. Bacha ale na subwoofr, ať se vám nerozvibrují zdi v paneláku.

Podobně metalově založená je i Made Of Scars nebo Reborn. Jde z toho až strach s jakým Corey řve do mikráče. Jó, to jsou Slipknot, tak jak je známe. Ale Stone Sour nezůstali jen u metalového soundu. Vlivy grunge a alternativního rocku nám servírují s "self-titled" písní Come What(ever) May přímo na zlatém podnose. Hell & Consequences zase všechno pěkně smíchává dohromady. Kontrast s uřvaným, peklem připomínajícím "vokálem" a Coreyho refrénem je úžasný. Skvělá je i Socio či Cardiff, kterou považuji za jednu z nejlepších na albu.

Propojením špinavého grunge soundu s naštvaným a agresivním metalovým stylem vzniklo svěží a zajímavé album. Každý si tu najde to své, a ti, co milují obé, budou touto deskou nadšeni. Dávám osm.

...::Amazon.com editorial review::...
Sophomore outing from "the other band" of Corey Taylor and Jim Root - better known as the frontman and guitarist, respectively, of masked Iowan nu-metal nonet Slipknot. With a grungy, melodic, alternative rock sound, Stone Sour is a much more accessible proposition than Slipknot, and while this album is more radio-friendly than 2002's self-titled debut, it doesn't lose the punch and aggression that gave that record its appeal. Produced by Nick Raskulinecz (Foo Fighters, Velvet Revolver).

WTF-Song-Meter 8/10
top songs: 30/30-150, Hell & Consequences, Made Of Scars, Socio,Cardiff, Zzyzx Rd.

Setlist
01 30/30-150
02 Come What(ever) May
03 Hell & Consequences
04 Sillyworld
05 Made of Scars
06 Reborn
07 Your God
08 Through Glass
09 Socio
10 1st Person
11 Cardiff
12 Zzyzx Rd.

Rapidshare links soon in the comments. Just stay tuned.

Wednesday, June 27, 2007

Trainspotting Original Soundtrack (1996)


Choose Life. Choose a job. Choose a career. Choose a family. Choose a fucking big television, choose washing machines, cars, compact disc players and electrical tin openers. Choose good health, low cholesterol, and dental insurance. Choose fixed interest mortage repayments. Choose a starter home. Choose your friends. Choose leisurewear and matching luggage. Choose a three-piece suite on hire purchase in a range of fucking fabrics. Choose DIY and wondering who the fuck you are on a Sunday morning. Choose sitting on that couch watching mind-numbing, spirit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth. Choose rotting away at the end of it all, pishing your last in a miserable home, nothing more than an embarrassment to the selfish, fucked up brats you spawned to replace yourself.
Choose your future. Choose life. …But why would I want to do a thing like that? I chose not to choose life: I chose something else. And the reasons? There are no reasons. Who need reasons when you've got heroin?

Tak takhle začíná jeden z nejkultovnějších filmů všech dob, Trainspotting. Podobný status získal i soundtrack, který je výběrem toho nejlepšího, co nám nabízí britská hudební scéna. Sice je již celkem fousatého data, ale stále má myslím co nabídnout.

Jedna z hlavních předností této desky je pečlivý výběr rockových skladeb doplněných o sety nejznámějších DJs planety. K britpopovým stálicím Sleeper, Blur či Pulp se přidali také punkoví stařící Lou Reed a Iggy Pop spolu s legendami house scény Leftfield a Underworld. Ingredience bysme měli, ale je konečný výsledek poslouchatelný?

Nebudu vás považovat za hudební anafalbety a předpokládám, že naprostá většina tento soundtrack důvěrné zná. A kdyby ne, tak ve filmu máte možnost písně zaslechnout také. Už při zmíněném slavném monologu "Choose a life" a úvodní filmové honičče zní v pozadí otvírak alba Lust For Life. Přímo z pera legendy Davida Bowieho zpívaná neménně slavným Iggy Popem. Nadupaná záležitost. Bombastické intro na bicí, dobře zapamatovatelný riff a rytmus. Ne nadarmo byl tenhle song vyhlášen mezi 500 nejlepších skladeb všech dob.

Atmosféru drogových výletů a eurofických stavů dobře charakterizuje ambietní Deep Blue Day či atmosférická Trainstpotting britských Primal Scream. Právě ona pohodovost čiší z celého alba jako celku, žádná zloba, agrese, prostě svěží songy. Paradoxně i film tak nakonec vyznívá, i když se týká tak choulostivého tématu jako jsou drogy.

Opozitní atmosféru večírků a klůbů na albu reprezentuje již zmíněná přítomnost předních osobností DJ scény. I když moc elektronickou hudbu neposlouchám, klubová hymna Born Slippy je prostě geniální záležitost. Podobně vyzní i For What You Dream Of od dua Bedrock. Perfektně to do všeho zapadá.

Pokud tohle album ještě nemáte, nebo nedejbože ani nevíte o co jde, ihned si ho sežeňte. Tohle znát je prostě povinnost.

...::Amazon.com editorial review::...
The first of two Trainspotting discs is a prime example of the contemporary rock soundtrack, functioning as a useful keepsake of the 1996 British film smash and as a cohesive, eclectic listen in its own right. Iggy Pop's booming, Bowie-produced 1977 anthem "Lust for Life" sets the boisterously ambivalent mood for a transatlantic, trans-generational cross-section of alt-rock. New Order's seminal 1982 dance hit "Temptation" and Lou Reed's hauntingly bittersweet 1972 tune "Perfect Day" shares space with tracks by such esteemed mid-1990s Brit-popsters as Blur (whose frontman Damon Albarn also contributes a solo number), Pulp, Elastica, and Sleeper. Elsewhere, the album dips into dance rhythms (Underworld, Bedrock featuring KYO) and ambient grooves (Brian Eno Leftfield, and Primal Scream's ten-and-a-half-minute title song) without breaking the spell. --Scott Schinder

WTF-Song-Meter 9/10
top songs: Lust For Life, Temptation, Sing, Perfect Day, Mile End, For What You Dream Of, Born Slippy

Setlist
01 Lust for Life - Iggy Pop
02 Deep Blue Day - Brian Eno
03 Trainspotting - Primal Scream
04 Atomic - Sleeper
05 Temptation - New Order
06 Nightclubbing - Iggy Pop
07 Sing - Blur
08 Perfect Day" - Lou Reed
09 Mile End - Pulp
10 For What You Dream Of" (Full-on Renaissance Mix) - Bedrock featuring KYO
11 – 2:1 – Elastica
12 A Final Hit - Leftfield
13 Born Slippy .NUXX - Underworld
14 Closet Romantic - Damon Albarn


Tuesday, June 26, 2007

Velvet Revolver - Libertad (2007)


Velvet Revolver je další z řady tzv. rockových superskupin. Tvoří je bývalí členové Guns n' Roses v čele se Slashem a frontman známé post-grungeové skupiny Stone Temple Pilots Scott Weiland. Na začátku července vyjde jejich druhé album Libertad a díky internetu máme tu možnost album slyšet již dnes.

A jaký je výsledek? Řekl bych, že rozhodně nezklamali. Syntéza dvou skvělých skupin funguje znamenitě. Zatímco Slash hází jedno řízné hard-rockové sóličko za druhým, Weiland svým charismatickým zpěvem tomu dává trošičku jemnější, čerstvější nádech. Prostě ROCK jak za starých časů. Skvělé refrény, zajímavá sóla, návykové riffy. Kdo nemá rád experimenty, tomu tohlo album bude sedět.

Už nabušená Let It Roll dává tušit skvělou desku. Příjemný flow, skvělé bicí, velmi chytlavý riff. Svou kompozicí připomíná nedávno rozpadlé Audioslave. Get Out Of The Door nebo Mary Mary jsou zas silné v refrénech, kdy naplno vyniká Weilandův hlas. I ve velmi dobré formě hrající Slash nezůstává pozadu. Styl, v jakém pálí struny v energické She Builds Quick Machines, mu musí závidět i desertér Axl Rose. Určitě teď lituje, že "Guny" opustil. A dobře mu tak.

Obecně je první polovina desky o chlup lepší, ale i závěr v sobě ukrývá silné momenty. To když se v Can't Get It Out Of My Head se Weiland položí do pomalejší, baladické polohy, cítíte atmosféru klasických hard-rockových slaďáků. A že je to cover stařičkých Electric Light Orchestra? Nevadí. Velveti si s tím poradili více než dobře. For A Brother naopak zní jako staří dobří Alice In Chains ve sve nejlepší formě.

Jistě jste si taky všimli, že dnešní popmusic je plná úspěšných návratů. Jsem tomu rád. Konečně se i rocková hudba dostává na výslunní současné mainstreamové produkce. Zapomenťe na Guns 'n Roses a Stone Temple Pilots. Jsou tu Velvet Revolver!

...::EW.com preview::...
The good news: Libertad, Velvet Revolver's second CD is so chock-full of the tight 'n' crunchy pedigreed hard rock that's in short supply these days, it feels both comfortingly familiar and vaguely exotic. And, frankly, the closest thing to bad news is that the cover of Electric Light Orchestra's ''Can't Get It Out of My Head'' isn't anywhere near as good as VR's freshly minted originals. Our advice? Stop pining for a new Guns N' Roses release, break out your air guitars, and bask in the glory of Libertad. A- ---Tom Sinclair

WTF-Song-Meter 8/10
top songs: Let It Roll, She Builds Quick Machines, The Last Fight, Can't Get It Out Of My Head, For A Brother

Setlist
01 Let it Roll
02 She Mine
03 Get Out the Door
04 She Builds Quick Machines
05 The Last Fight
06 Plls, Demons & Etc.
07 American Man
08 Mary Mary
09 Just Sixteen
10 Can't Get It Out of My Head (ELO Cover)
11 For a Brother
12 Spay
13 Gravedancer

Sunday, June 24, 2007

Enter Shikari - Take To The Skies (2007)


Enter Shikari je pravým ztělesněním internetového snu. Z neznámé kapely na MySpace se vyšvihli až do hitparád a začali vyprodávat haly po celé Anglii. Tahle bandička hraje velmi zajímavou směsici hácečka a elektronických rytmů. Podobně jako Klaxons jsou zpestřením pro kytarovky, tak Shikari razí podobnou cestu v hardcoru. Možná si říkáte, trance a hardcore? Může to fungovat? Pokud si myslíte, že ne, tak to jste ještě neslyšeli Enter Shikari.

Nejlépe syntéza dvou na první pohled rozdílných přístupu funguje v tracku Mothership, začátek jak od Oakenfolda, pak se přidají bicí a kytary současně s frenetickým řevem hlavního frontmana. Roughton "Rou" Reynolds však neumí jen bezhlavě řvát do mikrofonu, jeho vokály jsou příjemným zpestřením jinak hodně drsného soundu.

Romantiku nečekejte. Tohle je hudba pro tvrdé chlapy :) Na vlastní oči se můžete přesvědčit na letošním Rock For People. Pokud můžete, rozhodně si to nenechte ujít.

UPDATED ! Kapela bohužel kvůli technickým problémů na letošní Rock for people nevystoupí. Pořadatelé hledají jiný termín koncertu. Snad se podaří nakonec Shikari do Česka přivézt, fakt tihle hošani za to stojí.

...::Amazon says::...
2007 debut album from the British rockers that pushes Hardcore and Metal to euphoric trance. Enter Shikari formed from the ashes of the lesser-known Hybryd, chose to take the independent route instead of searching for the almighty major label deal and embraced the internet, especially myspace.com. A little over a year later, and they are one of the UK's hottest indie bands. Take To The Skies, their debut album, is the most powerful album you will hear in 2007. 65,000 myspace fans and three million audio plays prove that this band will take on the world.


WTF-Song-Meter 8/10

Setlist
01 Stand Your Ground This Is Ancient Land
02 Enter Shikari
03 Mothership
04 Anything Can Happen in the Next Half Hour...
05 Interlude 1
06 Labyrinth
07 No Sssweat
08 Today Won’t Go Down in History
09 Interlude 2
10 Return to Energiser
11 Interlude 3
12 Sorry, You’re Not a Winner
13 Interlude 4
14 Jonny Sniper
15 Adieu
16 OK, Time for Plan B
17 Closing

Rapidshare links in the comments.

Saturday, June 23, 2007

Mark Lanegan - Bubblegum (2004)


Spolu s Kurtem Cobainem, Chrisem Cornellem, Laynem Staleym a Eddie Vedderem patřil Mark Lanegan mezi vůdčí osobností grunge. V roce 1997 však Lanegan opustil svou mateřskou skupinu Screaming Trees a vydal se na sólovou dráhu, ve které s občasnými přestávkami vyplněných zpíváním v QOTSA setrvává dodnes. Před třemi lety vyšlo jeho poslední sólové album Bubblegum, které vám chci dnes představit.

Bubblegum je zvláštní deska, stylově velmi různorodá, mísící teskné ponuré balady s říznými vypalovačkami. Tomu všemu vévodí jedinečný Laneganův hlas. Vykouřený, vychlastaný, ale mimořádně nádherný. V některých polohách až žalostně naléhavý. Zní to jako pohřební blues. Sice nevím, co by to přesně mělo znamenat, ale tak nějak mě to při poslechu této desky napadá.

Po úvodních třech řekněme pomalejších skladbách, kdy Laneganovi zdatně sekunduje hostující PJ Harvey se dostanem k vrcholu alba, industriálně zníjícím Methamphetamine Blues. Řízné riffy, řinčivé zvuky v pozadí, nádherné ženské vokály a skvělý text v podání Lanegana. Parádní track.

Po tomto mírně hlasitějším intermezzu se opět album vrací do klidnějších poloh, často jen za doprovodu akustické kytary (song Bombed), kláves (Strange Religion) nebo nádherného hlasu PJ Harvey (Come To Me). Velmi zajímavý je také song Can't Come Down s jakoby drum'n'bassovým základem a jistou "nemelodičností".

Styl Lanegana je v určité rovině podobný s tvorbou Cornella, ale přece jen je to jiné. Lanegan umí víc pracovat s různými styly, dobře se mu daří prolínat pomalé pasáže s drsnějšími. A už jen pro ten počet hostujících hvězd by bylo škoda tuhle desku minout. Nezklame, uvidíte.

...::Wiki says::...
Mark Lanegan (born November 25, 1964 in Ellensburg, Washington) is a singer and songwriter. He has had a noteworthy career as a solo artist, but until recently was best known for his tenure as the lead singer of Screaming Trees, a band that was part of the Seattle grunge phenomenon of the 1990s.

Bubblegum is an album by Mark Lanegan, released in 2004. The release features a prominent cast of guest musicians, among which are PJ Harvey, Josh Homme and Nick Oliveri of Queens of the Stone Age, Greg Dulli of The Afghan Whigs, and Duff McKagan and Izzy Stradlin of Guns N' Roses.


WTF-Song-Meter: 9/10
top songs: Methamphetamine Blues, Bombed, Sideways in Reverse, Come To Me, Driving Death Valley Blues, Out Of Nowhere

...::Setlist::...
01 When Your Number Isn't Up
02 Hit the City - Featuring PJ Harvey
03 Wedding Dress - Featuring Wendy Rae Fowler
04 Methamphetamine Blues - Featuring Josh Homme (QOTSA)
05 One Hundred Days
06 Bombed - Featuring Wendy Rae Fowler
07 Strange Religion - Featuring Izzy Stradlin and Duff McKagan (Guns n' Roses)
08 Sideways in Reverse
09 Come to Me - Featuring PJ Harvey
10 Like Little Willie John
11 Can't Come Down
12 Morning Glory Wine
13 Head
14 Driving Death Valley Blues
15 Out of Nowhere

Rapidshare links soon in the comments. Stay tuned.

Thursday, June 21, 2007

Instant Karma - The Amnesty International Campaign to Save Darfur (2007)


Instant Karma je výběr coververzí písní Johna Lennona vytvořená na podporu kampaně Amnesty International proti genocidě a občanské válce v Darfuru. Sám osobně moc nemusím takové ty podobné charitativní akce, viz Live Aid, Live Earth a já nevím co ještě. Myslím si, že stejně se nic nezmění a akorát se vyhodí peníze oknem. Hudebníci to taky nedělají pro nějaký vyšší cíl. Nebuďme naivní. Aspoň tak ale můžeme těžit z výsledků jejich agitace. A jedním z nich je i tenhle výběr.

Čest být přítomen tomuto projektu mohli být takoví velikáni jako U2, R.E.M., Aerosmith či Ben Harper. Polívčičku si samozřejmě neopomněli přihřát Green Day, Lenny Kravitz, Christina Aguilera nebo Black Eyed Peas. Prostě to nejznámější, co nám dnešní popmusic nabízí. Některé předělávky se povedly celkem hodně (U2, R.E.M, překvapivě Aguilera), jiné naopak vyloženě zklamaly (Aerosmith, Flaming Lips, Snow Patrol) a některé raději ani neměli vzniknout (Avril Lavigne).

Většina skladeb se drží osvědčeného aranžmá původních Lennových písní. Výraznější změny najdeme jen u Black Eyed Peas, kde je přimíchána špetka rapu, u africkými rytmy říznuté Jealous Again, tradiční protiválečné hymny Give Peace A Chance či jazzovsky laděné I'M Losing You.

Nechci tu hodnotit všechny jednotlivé skladby, na to ani není místo. Stejně je většina písní notoricky známá, takže si každý úsudek udělá sám. Jen upozorním na opravdu otřesný cover Avril Lavigne písně Imagine, tohle opravdu nemá s původní písni nic společného. Ta holka na to prostě nemá, jak hlasově, intonačně, prostě vším. Když to srovnám s nádhernou Mother v podání Aguilery, tak Avril prostě neobstojí.

Pokud máte rádi některé Lennonovy skladby a holdujete aspoň trochu současné poprockové produkci, tak vás tenhle výběr určitě nezklame. Většina "coverů" za to stojí.

...::Amazon.com says::...
John Lennon would have turned 67 in 2007. If alive, he could well be at the forefront of bringing peace to Darfur, where more than half a million have died from violence and disease during four years of rebel discord. So to create awareness of the ongoing conflict, Amnesty International (with permission from Yoko Ono) has mined Lennon's solo work and rounded up nearly two dozen current artists to reinterpret the music, which spans the ex-Beatle's entire post-band catalog (plus a pair from while the Fab Four were still in business). As with any attempt to cover Beatles-related music, results are hit and miss, with kudos going to Snow Patrol and the Postal Service for capturing the starkness of "Isolation" and "Grow Old with Me," respectively, Mexican rock band Jaguares for uncovering the fear and fury in "Gimme Some Truth," and (surprise!) Christina Aguilera for nailing the complex composition and mood of "Mother." Other highlights include Jackson Browne's piano-led "Oh My Love," Green Day's louder straight take on "Working Class Hero," and the Black Eyed Peas turning "Power to the People" into a gospelly protest. Will resurrecting 30-to-40-year-old messages of peace and love be enough to help end the brutalities in Darfur? That remains to be seen. But selecting John Lennon as the author of those messages will make people listen and, with this collection, may keep them listening. --Scott Holter


WTF-Song-Meter 7/1O
top songs: Instant Karma, 9# Dream, Mother, Cold Turkey, Working Class Hero, Real Love

Setlist
Disc One
01 U2 - Instant karma
02 R.E.M. - 9# Dream
03 Christina Aguilera - Mother
04 Aerosmith feat. Sierra Leones Refugee all Stars - Give peace a chance
05 Lenny Kravitz - Cold turkey
06 Los Lonely Boys - Whatever gets you through the night
07 Corinne Bailey Rae - I'm losing you
08 Jakob Dylan feat. Dhani Harrison - Gimme some truth
09 Jackson Browne - Oh my love
10 Avril Lavigne - Imagine
11 Big and Rich - Nobody told me
12 Youssou N'dour - Jealous Guy

Disc Two
01 Green Day - Working class hero
02 Black Eyed Peas - Power to the people
03 Jack Johnson - Imagine
04 Ben Harper - Beautiful boy
05 Snow Patrol - Isolation
06 Matisyahu - Watching the wheels
07 Postal Service - Grow old with me
08 Jaguares - Gimme some truth
09 The Flaming Lips - (Just like) Starting over
10 Jacks Mannequin feat. Mick Fleetwood - God
11 Regina Spektor - Real love

RS links in the comments.

Wednesday, June 20, 2007

Malý slovníček pojmů

Je na čase si udělat pořádek v hromadě různých hudebních stylů. Pro začátek začneme s metalem. Ukazáno na parafrázi klasického střetu drak, princ a unesená princezna :)

Power metal (dragonforce, blind guardian, rhapsody…): metalista přijede na bílém jednorožci, unikne drakovi, zachrání princeznu a pak se s ní miluje v kouzelném lese.

Thrash metal (slayer, testament, sodom…): metalista přijede, bojuje s drakem, zachrání princeznu a ošuká ji.

Heavy metal (AC/DC, megadeth, judas priest…): metalista přijede na harleyi, zabije draka, dá si pár piv a ošuká princeznu.

Folk metal (skyclad, empyrium, elvenking…): metalista přijede s přáteli, kteří hrají na akordeony, violy, flétny a spoustu dalších podivných nástrojů. drak z toho všeho zpívání usne. Pak všichni odjedou…bez princezny.

Viking metal (bathory, doomsword, enslaved…): metalista připluje na lodi, zabije draka svojí velkou sekyrou, stáhne ho z kůže a sní. znásilní princeznu k smrti, ukradne její věci a před odjezdem zapálí hrad.

Death metal (morbid angel,entombed, in flames…): metalista přijede, zabije draka, ošuká princeznu, zabije ji a odjede.

Black metal (dark funeral, dimmu borgir, moonblood…): metalista dorazí o půlnoci, zabije draka a nabodne ho na kůl před hradem. potom ošuká princeznu do zadku a vypije její krev během rituálu před tím než ji zabije. pak ji nabodne na kůl vedle draka.

Gore metal (cannibal corpse, exhumed, autopsy…): metalista přijede, zabije draka, rozhází jeho vnitřnosti před hradem, ošuká princeznu a zabije ji. Potom ji znovu ošuká, rozpáře břicho a sní její vnitřnosti. potom to, co zbyde ošuká ještě jednou, spálí mrtvolu a ještě jednou ošuká.

Doom metal (paradise lost, my dying bride, while heaven whept…): metalista přijede, uvidí jak je drak obrovský. pomyslí si že ho nemůže nikdy přemoct, propadne depresím a spáchá sebevraždu. drak ho sní a princeznu si dá jako dezert. a to je konec smutného příběhu.

Progressive metal (dream theatre, stratovarius, spiral architekt…): metalista přijede s kytarou a zahraje 26minut dlouhé sólo. drak se z nudy zabije sám. metalista dorazí do princezniny ložnice a zahraje další sólo s použitím všech technik a melodií, které se naučil za poslední rok na konzervatoři. princezna uteče a vydá se hledat heavy metalistu.

Glam metal (cinderella, twisted sister, ratt…): metalista přijede, drak se začne smát, když uvidí jeho zjev a nechá ho projít dovnitř. poté, co metalista vejde do hradu, ukradne princezně make-up a začne hrad natírat nádhernou růžovou barvou.

Nu metal (linkin park, limp bizkit, korn…) : metalista dorazí v hondě civic a pokusí se bojovat s drakem. jenže uhoří, když jeho debilní pytlovité oblečení chytne plamenem.

Agro metal (kabát, Argem a všechny zábavový skupiny J …): metalista dorazí na fichtlovi, draka ožere, poblije, s princeznou si pořídí deset blbých dětí a pak jde pro vidle a vykydá hnůj v maštali.

P.S. Vím, že mnozí výše uvedené budete znát, ale prostě mi to stálo za uveřejnění :)

Tuesday, June 19, 2007

65Daysofstatic - One Time For All Time (2005)


Znáte post-rock? Taky jsem nedávno vůbec nevěděl, oč jde. A kdyby nebylo mého známého, který je do post-rocku úplný cvok, tak bych možná tento žánr neznal ještě dnes. Post-rock je velice zajímavá odnož klasického rocku, kdy muzikanti hrají v klasické sestavě basa, kytary, bicí, akorát u toho vůbec nikdo nezpívá. Možná si říkate, že to musí být nuda. Není. Je to nářez od začátku do konce. Má to dekadentní atmosféru, má to energii, má to drive.

V dnešní době je post-rock celkem módní záležitost, kdy se vyskytlo mnoho kapel, které jen těží z úspěchu prvních průkopníku tohoto žánru. A jednoho z nich vám chci dnes představit. A jelikož 65Daysofstatic v Praze nedávno koncertovali, volba byla jasná. Vybral jsem si jejich druhé album, One Time For All Time. Debut Fall of Math sice taky není špatný, ale jejich druhá deska je myslím jejich úplně nejlepší.

Už první song Drove Through Ghosts To Get Here staví na osvědčených post-rockových principech, kdy skladba od úvodního pomalého tempa jen za doprovodu kláves a postupně se přidávajících bicí graduje do extatických výšin kytarového pekla. Střídání klidných a dunivých pasáží ostatně najdeme na více skladbách. Například v poslední skladbě Radio Protector je tenhle postup doveden k naprosté dokonalosti. Je to opravdu až děsivě účinné a nádherné. A na živo to musí být doslova úplný orgasmus (každému kdo byl v Akráči tiše závidím).

Obecně 65Dos na tomto albu používá méně kytar. O to víc se doslova buší do kláves. Track 23kid je toho určitě důkazem a když to srovnám například s Retreat! Retreat! z minulého alba, tak je to jistý posun kupředu. Kapela se prostě nebojí experimentovat. Používají všechny možné zvuky, které lze na klasických nástrojích vyloudit. V 65 Doesn't Understand You máte najednou pocit, že jste se ocitli v džungli obklopeni neprostupnou zvukovou štěnou, ze které není úniku.

Post-rock není pro každého, ale v dnešní době se docela dobře zabydlel ve stále se rozšiřujícím světě alternativní hudby. Pokud se nebojíte, zkuste to, budete určitě náležitě odměněni nevšedním zážitkem. V rámci žánru dávám tomuto albu devítku.

...::LAST.FM Overview::...
65daysofstatic (also known by the abbreviation 65dos) are an instrumental electronic and post-rock band from Sheffield, UK. Their debut album, The Fall of Math, was released to critical acclaim and they have released a second album, One Time For All Time, which has also been well received.

The band intersperses heavy, progressive, guitar-driven instrumental sections with off-beat sampled drums akin to those of Aphex Twin and live drums. Their albums, as a result, maintain a distinctively gritty, almost industrial feel.

WTF-Song-Meter 9/10
top songs: Drove Through Ghosts To Get Here, Away Rescue, Mean Low Water, Radio Protector

Setlist
01 Drove Through Ghosts To Get Here
02 Await Rescue
03 23Kid
04 Welcome To The Times
05 Mean Low Water
06 Climbing On Roots (Desperate Edit)
07 The Big Afraid
08 65 Doesn't Understand You
09 Radio Protector

Rapidshare links soon in the comments.

Monday, June 18, 2007

PJ Harvey - Stories From The City, Stories From The Sea (2000)


Polly Jean Harvey je velmi originální anglická rocková zpěvačka. Debutovala spolu se svými dvěma spolupracovníky jako trio, aby se v roce 1993 osamostatnila a od té doby vydává své alba pouze sólově pod svým jménem. Její tvorbu bych charakterizoval nejlépe slovem alternativní pop-rock. V některých skladbách zase zní jako typická "singer-songwriter", kdy zpívá pouze za doprovodu akustické kytary nebo kláves.

Album Stories From The City, Stories From The Sea bylo velmi úspěšné a díky některým hitovkám se PJ konečně dostala do podvědomí mnoha posluchačů. Není už tak syrové a experimentální jako její dřívější výběry. Z desky ční radost, optimismus. Hlavně úvodní Big Exit či Good Fortune jsou hodně dravé a svižné. A to hlavně díky hlasu PJ, je fakt nádherný. V některých polohách však umí být i drsnější, kdy v sobě nezapře Patti Smith.

Song One Line má zas příjemnou polohu, s rytmickou utlumenou kytarou a stěží slyšitelným, éterickým hlasem Thoma Yorka v pozadí. Naopak v The Mess We're In už frontman Radiohead zní naplno. Skvělý duet, pro mě jednoznačně nejlepší píseň na albu. Má skvěle vystavenou atmosféru, ne nepodobnou klasickým kouskům Radiohead a nádherný refrén, kdy tiché Yorkovo broukání je přezpíváváno Pollyiným vokálem.

Pokud máte rádi i trošičku pomalejší a atmosféričtější hudbu, nemůžete tímhle albem šlápnout vedle. Já osobně si při poslechu PJ vždy odpočinu. Ohnivé kytary a drsný rockový sound nelze přece mít ve sluchátkách pořád :)

...::Amazon editorial review::...
Stories from the City, Stories from the Sea--the sixth album from the most incendiary female British performer to emerge in the 1990s--is as powerful a record as any Polly Jean Harvey has made. Masterfully striking a balance between her blues-folk roots, avant-leanings, and soaring pop sensibility, it serves as a summary of Harvey's prior achievements. The abrasive, jagged guitars hark back to her fiery 1992 debut album, Dry, on the ballistic yet anthemic opener, "Big Exit," while the dreamy, opulent closer, "We Float," demonstrates her maturity as a songwriter. The clamor and emotional rush of a heady relationship--particularly on her duet with Thom Yorke, "This Mess We're In"--gives the album a ferocious clarity. The production skills of Mick Harvey (Nick Cave's Bad Seeds) lends depth and assurance. And, though PJ quotes from many influences--the Who, Patti Smith, Bob Dylan, and even West Side Story--her indomitable presence shines throughout. Stories from the City is the work of a singular talent at the peak of her powers. --Gavin Martin

WTF-Song-Meter 8/10
top songs: Good Fortune, One Line, The Mess We're In, This Is Love, Kamikaze

Setlist
01 Big Exit
02 Good Fortun
03 A Place Called Home
04 One Line
05 Beautiful Feeling
06 The Whores Hustle and the Hustlers Whore
07 This Mess We're In
08 You Said Something
09 Kamikaze
10 This Is Love
11 Horses in My Dreams
12 We Float

Friday, June 15, 2007

Natural Born Killers OST (1994)


Nechtěl bych, abyste si mysleli, že tohle je nějaký fanouškovský blog Pearl Jam. Takže si od Veddera trochu odpočineme a představíme si jeden opravdu ojedinělý soundtrack. Už film, ke kterému tento výběr vyšel, je sám o sobě kultovní. A hudební stránce tento status náleží přinejmenším stejně.

Celý tento výběr má na svědomí frontman NIN Trent Reznor. A je fakt, že se opravdu vyřádil. Takovou sňůšku různých hudebních stylů neuslyšíte nikde jinde. Navíc byly na soundtrack zařazeny i mluvené scény z filmu alá Pulp Fiction nebo Lost Highway. Akorát tentokrát jsou úryvky z filmu do písní přímo namixovány a tvoří tak spolu jeden velký neoddělitelný celek. K dokonalosti je to dovedeno v tracku Sex is Violent, kdy je garážová sexuální scéna doplňována songem skupiny Jane's Addiction za řevu frenetických vokálů I Put Spell On You americké divy Diamandy Galás.

Album otvírá legendární folkový zpěvák Leonard Cohen, který nám svým hlubokým baritonem sděluje, že čeká na zázrak. Geniální předělem se pak dostanem do úplně jiných vod, přímo do punkové vypalovačky Shitlist ženské skupiny L7. Na první pohled nesourodá dvojice, ale padne to tam jak "prdel na hrnec". Kytar se nezbavíme ani u dalšího tracku, Rock And Roll Nigger punkové divy Patti Smith. Nasazené tempo poleví až s cover verzí Lou Reedové písně Sweet Jane v podání skupiny Cowboy Junkie či již asi stokrát předělávané You Belong To Me, tentokrát Bob Dylanem.

Prostě co píseň, to jiná nálada a zvuk. Reznor prokázal opravdový přehled. Dokonce se kromě svých vlastních písní nebál na album zakomponovat i hvězdu world music, pakistánce Nusrata Fateh Ali Khana, country zpěvačku Patsy Cline či hip-hopového krále Dr. Dre.

Tenhle výběr by vám ve vaší sbírce určitě neměl chybět. Je to bizardní, zvláštní, velmi, velmi originální. A mít přehled je přece důležité ;)

...::Amazon.com editorial review::...
Another Oliver Stone film hailed by many as some sort of genius. Nine Inch Nail's Trent Reznor was brought in to helm the soundtrack. He shows a gift for choosing diverse, if somewhat disparate musicians, running the gamut from Patsy Cline to Lard. It's a nice collection, if a little wanting for a thematic center. Cowboy Junkies' version of the Velvet Underground's "Sweet Jane" is simply awesome, and Bob Dylan, Peter Gabriel, and Leonard Cohen lend superstar firepower, even if the songs are available elsewhere. NIN's own "Something I Can Never Have," previously heard on Pretty Hate Machine, is the most overt attempt at what Reznor was hoping to capture. It's Pulp Fiction for the schizophrenic Gen X'ers. --Scott Wilson

WTF-Song-Meter 9/10
top songs: Waiting For The Miracle, Rock And Roll Nigger, Sweet Jane, Burn

Setlist
01 Leonard Cohen — "Waiting For The Miracle" (Edit)
02 L7 — "Shitlist"
03 Dan Zanes — "Moon Over Greene County" (Edit)
04 Patti Smith — "Rock 'N' Roll Nigger" (Flood Remix)
05 Cowboy Junkies — "Sweet Jane" (Edit)
06 Bob Dylan — "You Belong To Me"
07 Duane Eddy — "The Trembler" (Edit)
08 Nine Inch Nails — "Burn"
09 BB Tone Brian Berdan — "Route 666" (featuring Robert Downey Jr.)
10 "Totally Hot" (contains an edit of Remmy Ongala And Orchestre Super Matimila — "Kipenda Roho")
11 Patsy Cline — "Back In Baby's Arms"
12 Peter Gabriel And Nusrat Fateh Ali Khan — "Taboo" (Edit)
13 "Sex Is Violent" (contains excerpts of Jane's Addiction — "Ted Just Admit It" and Diamanda Galás — "I Put A Spell On You")
14 A.O.S. — "History (Repeats Itself)" (Edit)
15 Nine Inch Nails — "Something I Can Never Have" (Edited And Extended)
16 Russel Means — "I Will Take You Home"
17 The Hollywood Persuaders — "Drums A Go-Go" (Edit)
18 "Hungry Ants" (contains excerpts of Barry Adamson — "Checkpoint Charlie" and "Violation Of Expectation")
19 Dr. Dre — "The Day The Niggaz Took Over"
20 Juliette Lewis — "Born Bad"
21 Sergio Cervetti — "Fall Of The Rebel Angels" (Edit)
22 Lard — "Forkboy"
23 "Batonga In Batongaville" (contains excerpts of The Budapest Philharmonic Orchestra — "A Night On Bare Mountain")
24 Nine Inch Nails — "A Warm Place"
25 "Allah, Mohammed, Char, Yaar" (contains excerpts of Nusrat Fateh Ali Khan & Party — "Allah, Mohammed, Char, Yaar" and Diamanda Galas — "Judgement Day")
26 Leonard Cohen — "The Future" (Edit)
27 Tha Dogg Pound — "What Would U Do?"

10C Holiday Single 2006


Ten Club (10C) je fanouškovský klub skupiny Pearl Jam. Je opravdu velmi aktivní a vyznačuje se úzkou spoluprací se samotnou skupinou, kdy na konci každého roku vždy vydávají kolekce raritních singlů. A jeden takový bych vám chtěl představit.

Tentokrát se na výběr z roku 2006 vešel nově nazpívaný cover písně Love Reign O'er Me skupiny The Who a koncertní verze songu Rockin' In The Free World společeně nazpívaná s frontmanem U2, Bono Voxem. Snad vás to potěší.

Linky se později tradičně objeví v komentářích.

Wiki says
Pearl Jam released a cover of the song Love Reign O'er Me for the 2007 Mike Binder directed movie, Reign Over Me. Pearl Jam's version is played over the end credits of the movie. The track appears on Pearl Jam's 2006 Christmas Fan Club single along with a cover of "Rockin' in the Free World" featuring Bono and The Edge from U2.

Setlist
01 Love Reign O'er Me
02 Rockin' In The Free World

Thursday, June 14, 2007

Live Nation (Pearl Jam & Linkin Park) - Stadion Śląski, Chorzów 13.6.2007


Uf, to byla teda jízda. A nejen ta koncertní. Štrachání po polských silnicích nám do krve dodalo ne méně adrenalinu. Naprosto nechápu například jejich značení, ale to je na dlouhé povídání. Prostě chaos nad chaos.

Koncert amerických kapel Pearl Jam a Linkin Park se konal na největším stadionu v Polsku, Slaski narodowy stadion v Chorzowe. Na U2 tam přišlo neuvěřitelných 70 000 lidí. Tentokrát byl tento počet menší, hádám tak 40 000, 50 000. Ale i tak mimořádně obrovský kotel. Nebudu se zde rozepisovat o pozadí našeho výletu, více se dovíte určitě z per povolanějších lidí, mého spolucestníka Doda a spolucestnice Nelinky.

Celý tenhle skoro minifestival zahájili dvě polské skupiny Gutieréz a Coma. Nebyly nejhorší. Akorát pro mě absolutně neznámí. Prostě typické předkapely, kdy stejně všichni čekají až vystoupí ti, kvůli kterým zde přišli.


Obě hlavní kapely odehrály svoje koncerty den předem, LP v Praze a PJ v Mnichově. Takže to pro ně musel být fakt záhul. Musím ale uznat, že na formě Linkinů to znát moc nebylo, naopak u Veddera tam jistý stupeň unavenosti vidět byl. Možná způsobený konzumací vína na podiu :)

Ale nejdřív k Linkin Park. Dali ze sebe prostě všechno. Opravdu skvěle energicky odehraný koncert. Nebyl zde prostor na vydechnutí, jízda od začátku do konce. Výjimkou byla pouze vsuvka v podobě komornější úpravy písně Pushing Me Away jen za zpěvu Chestera a doprovodu kláves Mika Shinody. Nějvětší kotel byl samozřejmě u nejprofláklejších Crawling či In The End, ale i novější skladby v čele s hitovkou What I've Done nezklamali. Velká čest Pearl Jam, že si může dovolit mít za "předskokany" nejúspěšnější a nejprodávanější kapelu dneška. Tleskám.

Vedder asi pochopil, že po takové jízdě bude muset nasadit trošičku energičtější setlist. A tak se i stalo. Už úvodní Rearviewmirror skvěle nakopl a následný Animal už na vás nenechal nit suchou. Hail Hail, World Wide Suicide, Comatose a Spin The Black Circle, to muselo rozproudit i největší zapřísáhlé "nekaliče". Zklidnění jsme se dočkali až u nádherných Corduroy, Small Town, I Am Mine či Nothingman. Největším zážitkem však byla tradičně Even Flow, kdy se najednou zvedla obrovská masa skákajících lidí, aby spolu s Eddiem zazpívala celý song akord po akordu.

Po krátké přestávce přišla asi nejlepší část koncertu. Klasická vyvolávačka při Daughter, kdy celý stadión opakoval Vedderovi nápěvy, byla na závěr doplněna krátkým legendárním riffem We don't need no education, Mr. Bush leave the world alone. Skvělé. Black, který přišel po tom, už poslal do kolen každého. Tenhle song je prostě jeden z nejlepších v historii rocku. A na živo je to prostě nepopsatelný zážitek.

Na závěr si Eddie schoval pouze Indifference a koncert trošku náhle ukončil. Podle neověřených informací museli PJ koncert ukončit predčasně kvůli časovanému skluzu, takže jsme přišli o takové píšně jako Last Kiss, Crazy Mary nebo Yellow Ledbetter. Fakt obrovská škoda. Mohl z toho být jeden z nejlepších setlistů ever.

No, pokud bych měl srovnat polský koncert s tím pražským, tak musím říct, že ten polský měl určitě lepší diváckou podporu. Přece jen 40 000 hrdel je víc než dvacet, a hlavně ten kotel stojících lidí byl tak pětkrát větší. V Praze byla zase lepší celková skladba setlistu a vzájemné doplňování jednotlivých songů a hlavně byl delší. O polské organizaci raději taktně pomlčím :-/

********************************Setlist****************************************
Main Set: Rearviewmirror, Animal, Hail Hail, Corduroy, Given To Fly, Worldwide Suicide, Small Town, I Am Mine, Lukin, Evenflow, Comatose, Nothingman, State Of Love And Trust, Spin The Black Circle, Severed Hand

Encore 1: Leatherman, Daughter / (Another Brick In The Wall Pt. 2), Whipping, Black / (We Belong Together), Jeremy

Encore 2: Indifference

UPDATED link na neoficiální mp3 bootleg koncertu v Chorzowe !! http://www.sendspace.com/file/zwpzq5 !!

Tuesday, June 12, 2007

Dinosaur Jr. - Beyond (2007)


Nomen omen. Doslova. Kapela Dinosaur Jr. se toziž na hudební scéně pohybuje již dobrých 20 let. V dnešní době plné vyhypovaných kapel a one-hit wonders uskupení je to úctihodné. Albem Beyond se "dinosauři" vrací do starých dobrých dřevních dob grunge. Je to však návrat úspěšný?

Zvuk alba je takový špinavý, neučesaný. I hlavní zpěvák J Mascis má zvláštní, skřípavý hlas. Evokuje to ve mě jisté hippiesáctví. Podívejte se na obal alba a pochopíte proč. Prostě oldschool :)

Ale pojďme k samotným písničkám. Ty podle mého názoru nejsou zas až tak dobré a už vůbec ne převratné. Takové vše splývající. Z nudy vytrhnou až dlouhá kytarová sóla, tak typická pro grunge. Akorát tomu prostě chybí šťáva. Nějaký překvapivý riff, nápad, překvapení.

Čest výjimkám. Například Back To Your Heart je skvělá. Melodická, pohodová, se skvělým sólíčkem. Oproti zbytku alba příjemná, osvěžující změna. Dalším výrazným songem je pak It's Me začínající ostrýma bicíma doprovázených skvělou basovou linkou. Tempo si skladba udrží až do konce, kdy vše utne nádherné sólo jak vystřižené od Gilmoura. Konečně vás to alespoň trochu nakopne.

Co říct na závěr. Dávám sedmičku. Dinosauři natočili poctivou desku, která vás sice nevytrhne židle, ale aspoň si u ní odpočinete. A to taky není k zahození.

...::Amazon.com editorial review::...
Since bassist Lou Barlow left Dinosaur Jr. in 1989, the band--whose last record was 1997's expansive Hand It Over--has largely become an alter-ego moniker for guitarist/vocalist J Mascis. But now the original trio (including drummer Emmett "Murph" Murphy) has reunited for the first time since Barlow's split, and the 11-song outcome makes one ask: Why did they wait so long? Mascis's thunderous "Almost Ready," featuring both his combustible guitar and weary vocals, is the perfect blast-off, allowing Murphy's backbeat to set a turbulent pace early, and while songs like "Been There All the Time" and the Neil Young accolade "This Is All I Came to Do" have Mascis as primed as ever, Barlow (whose '90s-era Sebadoh set the bar for lo-fi bands) reappears with two of the record's strongest tracks: the poppy "Lightning Bulb" and "Back to Your Heart," which recalls late-in-the-game Hüsker Dü. These 50 minutes of music are as cohesive as they are conquering, and whether the same can be said of the once-prickly relationship between Mascis and Barlow will ultimately decide if this is a one-off reunion or if the real Dinosaur Jr. is back for awhile. --Scott Holter

WTF-Song-Meter 7/10
top songs: Pick Me Up, Back to Your Heart, It's Me, Lightning Bulb

01 Almost Ready
02 Crumble
03 Pick Me Up
04 Back to Your Heart (Lou Barlow)
05 This is All I Came to Do
06 Been There All the Time
07 It's Me
08 We're Not Alone
09 I Got Lost
10 Lightning Bulb (Barlow)
11 What If I Knew

UPDATED! Download link in the comment (rapidshare)

Sunday, June 10, 2007

Nine Inch Nails - Year Zero (2007)


NIN natočili svoje první album už v roce 1989 a na hudební scéně působí již dobrých 18 let. Jejich frontman Trent Reznor byl dokonce časopisem Rolling Stone zařazen mezi sto největších umělců všech dob. Jejich muzika je hodně zvláštní, syrová, psychedelická, mísící tuny rozličných zvuků, skřeků, elektronický beatů, zkroucených přeboostrovaných kytar, které pak v refrénech doprovází nádherný, osobitý hlas Reznora.

K tvorbě NIN nesmazetelně patří i úchvatné temné klipy, dechberoucí atmosféra strachu, morbidita. Pustťe si úvodní titulky k filmu Sedm a budete vědět, o čem je řeč. Například v jednom z nejkontroverznějších klipů k songu Closer vidíté opice na krucifixu či prasečí hlavy naražené na kůlech a do toho Reznor zpívá "I wanna fuck like an animal, i wanna feel you from the inside". Mazec.

Jejich poslední, šesté album Year Zero se drží zaběhlých schémat. Kdo čeká nějakou progresi, posun ku předu, bude zklamán. Najdete zde klasické hardrockové vypalovačky typu Hyperpower, elektronickými rytmy ovlivněnou Survivalism, psychedelickou Me, I'm Not či "hitovku" Capital G. Při Great Destroyer se všechno kolem vás najednou bortí, zvuky začnou na vás útočit úchvatnou silou. Je to hodně silné, až bolestivé.

Year zero rozhodně není přístupná deska. Přes ten chaotický přehršel zvuků si k ní každý musí najít svou vlastní cestu. Komu se NIN moc nelíbí, ať ani nezkouší se do toho dostat, pro ty ostatní doporučuji.

...::Amazon.com editorial review::...
Nine Inch Nails' sixth studio release, Year Zero takes the concept album further than it may have ever gone before. In advance of its release, URLs were hidden in tour t-shirts, music- and image-filled USB drives were 'found' at concerts, and dozens of websites have been packed with conspiracy stories that all involve the year 2022 or 'Year Zero.' Each clue is part of a cohesive whole, requiring a listener to follow an exhaustive web trail to grasp the entire tale. Focusing specifically on the music, "The Beginning of the End," the powerful first vocal track, is like the sonic and lyrical equivalent of an emotional ascension to a rollercoaster's peak, with the last few cacophonic seconds equaling the fall of individual freedoms. "Survivalism," Year Zero's first single, follows with guest vocalist/Slam artist Saul Williams pumping up the passion in its urgent chorus. While still industrial in genre, it's clear that Trent Reznor's musical evolution finds him bringing more mellow songs to the mix than he has on previous discs ("The Good Soldier," "The Greater Good," "In This Twilight") as well as an increased number of funk-affected rhythms, specifically in standout tracks "Capitol G" and "Me, I'm Not." Devotees of NIN's harder sound will appreciate the metallic crunch of "My Violent Heart" and "Meet Your Master." On the whole, the Nine Inch Nails we hear on Year Zero is less focused on producing heavy music and more focused on delivering its heavy, conspiratorial doomsday message. --Denise Sheppard

WTF-Song-Meter 8/10
top songs: Survivalism, Capital G, The Good Soldier, The Beginning Of The End

Setlist
01 HYPERPOWER!
02 The Beginning of the End
03 Survivalism
04 The Good Soldier
05 Vessel
06 Me, I'm Not
07 Capital G
08 My Violent Heart
09 The Warning
10 God Given
11 Meet Your Master
12 The Greater Good
13 The Great Destroyer
14 Another Version of the Truth
15 In This Twilight
16 Zero-Sum

Download linky časem v komentářích / Donwload links in the comments (rapidshare)

Saturday, June 9, 2007

Black Rebel Motorcycle Club - Baby 81


Nadzvukoví motorkáři Black Rebel Motorcycle Club se na své čtvrté desce úspěšně vymanili ze stínu Brian Johnstown Massacre a svůdně zkaženého vlivu Jesus and Mary Chain, od kterých se, ale minimálně, liší tím, že se jedná o Američany tíhnoucí k promakanějším skladbám. S opadnutím módní vlny kytarového rock’n’rollu je třeba brát Black Rebel Motorcycle Club konečně bez předsudků.

Nové album Baby 81 je pojmenované dle nalezeného dítěte Abilasha Jeyarajaha, které zázrakem přežilo katastrofu tsunami. Plaváček uprostřed krvavé a zoufalé pustiny. Nový začátek pro BRMC? Ne, jen se v efektivnosti posunuli k ještě větší kvalitě.

Deska má v sobě rozvazbené krvavé riffy, pocit přicházející bouře, co vše smete z povrchu, náměsíčné vokály, bluesový slide a dokonce i občasné piano. Pečlivě vygradované, až barokně vystavěné a zadumané písně se hrdě tyčí vedle okamžitých dechberoucích nářezů (máme tu všeříkající slogan: „She said suicide’s easy, what happened to the revolution“) a potemnělých balad.

Před hořící oponou se objeví devítiminutový (!) epos American X s ozvěnou Joy Division, kde se i přes vypjatě štiplavý refrén udrží vše na černém oleji. Aby se pak vše utopilo v hořkosladce melodické Not What You Wanted, kterou projede šéf Peter Hayes a jeho gangs vkusem a naléhavostí jeho vlastním. Čtvrté album kapely Black Rebel Motorcycle Club s názvem Baby 81 je jejich nejlepším. Doporučuji.

Tomáš Komárek, převzato z deníku 24hodin (doufám, že se autor nebude na mě zlobit, ale ta recenze je fakt skvělá ...)

...::All Music Guide review::...
After completely (and successfully) rehauling their sound for 2005's Howl, Black Rebel Motorcycle Club shelved their low-key Americana leanings, reburied their roots music influences, and moved to a new version of their old, noisy sound. Baby 81 is a big rock record with walls of crunchy guitars, thundering drums, and lots of volume that sounds like a cross between Oasis and the Jesus and Mary Chain at their most conventional. ~ Tim Sendra

WTF-Song-Meter 9/10

Setlist
01 Took Out A Loan
02 Berlin
03 Weapon Of Choice
04 Windows
05 Cold Wind
06 Not What You Wanted
07 666 Conductor
08 All You Do Is Talk
09 Lien On Your Dreams
10 Need Some Air
11 Killing The Light
12 American X
13 Am I Only

UPDATED! Download links in the comments.

Friday, June 8, 2007

Pearl Jam - Stadion Śląski, Chorzów 13.6.2007


Polský koncert Pearl Jam a Linkin Park se kvapem blíží !! Proto zde uvádím přibližný fahrplan koncertu:

vstup od: 15:00
support výherce konkursu (skupina Gutierez): 17:00 — 17:30
Coma: 18:00 — 18:45
Linkin Park: 19:15 — 20:30
Pearl Jam: 21:00 — 23:00

Samozřejmě nebudete ochuzeni o podrobný report. (UPDATED! report zde)

Pro případné zájemce přípomínám setlist pražského koncertu z loňského podzimu.
(odkaz na originální bootleg se jistě časem objeví v komentářích)

01 MFC
02 Last Exit
03 Animal
04 Life Wasted
05 Small Town
06 World Wide Suicide
07 Insignificance
08 Marker In The Sand
09 Unemployable
10 You Are
11 Sad
12 Whipping
13 Even Flow
14 Daughter
15 Alone
16 Jeremy
17 Do The Evolution
18 Encore break 1
19 Dead Man Walking
20 Man Of The Hour
21 Nothingman
22 Leatherman
23 Betterman
24 Alive
25 Encore break 2
26 Bushleaguer
27 Comatose
28 Given To Fly
29 Rockin In The Free World
30 Yellow Ledbetter

Thursday, June 7, 2007

Roger Waters - Dark Side Of The Moon Live (Praha Sazka Arena 13.4.2007)


Náhodou jsem při brouzdání netem narazil na jeden fanouškovský záznam koncertu Rogera Waterse v Praze. A protože je to nahráno v opravdu skvělé kvalitě, byla by škoda si to nechávat jenom pro sebe.

Takže všichni, co jste na koncertě byli, si můžete ten skvělý zážitek připomenout. A vy ostatní můžete jen tiše závidět :-P

Setlist

Set One
In the Flesh
Mother
Set the Controls for the Heart of the Sun
Shine On You Crazy Diamond (Parts II - V) (abridged)
Have a Cigar
Wish You Were Here
Southampton Dock
The Fletcher Memorial Home
Perfect Sense, Parts 1 and 2
Leaving Beirut
Sheep

Set Two (The Dark Side of the Moon)
Speak to Me
Breathe
On the Run
Time
Breathe (Reprise)
The Great Gig in the Sky
Money
Us and Them
Any Colour You Like
Brain Damage
Eclipse

Encore
The Happiest Days of Our Lives
Another Brick in the Wall, Part II
Vera
Bring the Boys Back Home
Comfortably Numb

Slíbené linky:
část první - http://rapidshare.com/files/35828458/RW_Sazka_Arena_cast_prvni.zip.html
část druhá - http://rapidshare.com/files/35829435/RW_Sazka_Arena_cast_druha.zip.html
část třetí - http://rapidshare.com/files/35832834/PW_Sazka_Arena_cast_treti.zip.html

Pokud jste nároční, mám zde pro vás i odkaz na původní verzi v bezeztrátovém formátu FLAC (má to ale skoro půl giga) - http://pinkfloyd.o106.com/forum/viewtopic.php?t=575

Manic Street Preachers - Send Away The Tigers (2007)


Manics strikes back ! A že je to tedy opravdu vydařený návrat. Tohle album se bude líbit všem fanouškům nenáročného poprocku. Hit za hitem. Nenáročné riffy, skvělá atmosféra, melodie tak chytlavé, že si je budete zpívat i ve spánku.

Přiznám se, že jsem sice fanouškem trošičku náročnější a alternativnější hudby, ale prostě se mi to líbí. Nejlepší je si tohle album pustit ráno, když máte špatnou náladu a nic se vám nechce dělat. Spolehlivě vás to naladí na celý den.

Už úvodní Send Away The Tigers nasadí smrtící tempo, které vydrží až do konce. Song stíhá song, nemáte ani čas vnímat všechny ty skvělé melodie. Sice to trošičku splývá, takže až tak po čtvrtém poslechu teprve začnete rozpoznávat jednotlivé skladby. Ale nevadí to.

Vrcholem alba je skladba Autumnsong. Už úvodním kraťoučkým riffem si Manici skvěle připraví půdu, aby vás pak skvělým refrénem dostali úplně. Paráda. Jak poznamenal Slavík v recenzi na musicserveru, je to prostě hudba pro celou rodinu :)

P.S. Nezapomeňte nechat skladbu Winterlovers puštěnou až do konce. Dočkáte se dárku v podobě coververze geniální Lennonovské Working Class Hero (Marianne Faithfull to ale předělala zdaleka lépe ...)

...::Amazon says::...
2007 album from the fiery Welsh trio, their first studio release since 2004's Lifeblood. In the meantime, both vocalist/guitarist James Dean Bradfield and bassist Nicky Wire both released critically successful solo albums. Send Away The Tigers is the Manics' eighth studio album overall and was produced by longtime associate Dave Eringa. This album sees the boys return to an ambitious, edgier and energetic Rock sound ('The Clash and The Sex Pistols are our biggest inspirations' - Nicky Wire), and includes the single 'Your Love Alone Is Not Enough' which features Nina Persson of The Cardigans, of whom the band have been long time fans.

WTF-Song-Meter 8/10
top songs: Send Away The Tigers, Autumnsong, Imperial Bodybags

Setlist
01 Send Away The Tigers
02 Underdogs
03 Your Love Alone Is Not Enough
04 Indian Summer
05 The Second Great Depression
06 Rendition
07 Autumnsong
08 I Am Just A Patsy
09 Imperial Bodybags
10 Winterlovers

Download links in the comments.

Tuesday, June 5, 2007

Pearl Jam - Pearl Jam (2006)


Nedávno jsem zde recenzoval výběr prvních nahrávek seattlovské kapely Pear Jam. Dnešním příspěvek navážu představením jejich posledního eponymního alba z roku 2006 - Pearl Jam.

Album začíná pěkne zostra. Life Wasted, World Wide Suicide a Comatose jsou jednoznačně z těch nejtvrdších kousků, co kdy Pearl Jam nahráli. Ostré riffy pánů McCreadyho a Gossarda jsou zde přeřvávány skvělým zpěvem Eddieho Veddera. Neménně drsné jsou však i texty, které dají vzpomenout na dřívější song Bushleaguer.

Po tomto úvodním nášupu se album dostává do klidnějších poloh. Typicky pearljamovské Severed Hand a Marker In The Sand jsou to nejlepší, s čím se můžeme na výběru setkat. Oboum vévodí nádherný, jakoby zastřený hlas Eddieho doplňovaný skvělými melodickými refrény. Nejjistější jsou však Pearl Jam v baladických polohách. Za všechny zde jmenujme nádhernou Parachutes, depresivní Gone či naléhavou Come Back.

To nejlepší si Pearl Jam schoval úplně na konec. Inside Job je prostě geniální a úžasná píseň. Melodická a skvěle propracovaná. Úvodní zpěv Veddera pouze za doprovadu basáka a kláves pak v závěru graduje výtečným kytarovým solíčkem McCreadyho.

Přiznám se, že po prvním poslechu, jsem byl lehce zklamán. Časem však vše uzrálo a dnes musím konstatovat, že tohle album je jedno z těch nejlepších. Absloutní známku nedám, Ten je jen jedno, celková osmička tak bude slušet nejvíc.

...::Amazon.com editorial review::...
If its debut album 15 years ago made Pearl Jam apprehensive with success, the Seattle quintet better buckle in for a return to eminence. On its eighth studio release--and first since 2002--the band socks away the adventurous experimentation that dogged some of its most recent records to investigate a post-September 11, war-ravaged world overflowing with urgency and significance. "It's the same everyday in a hell manmade/What can be saved, and who will be left to hold her?" lead singer Eddie Vedder wonders in "World Wide Suicide," one of several contemptuous rants on the Bush administration. Yet the album's spark is more than political. Songs like "Life Wasted," "Comatose" and "Big Wave" embrace the garage-rock past, as guitarists Mike McCready and Stone Gossard play off each other with the primal lucidity of a decade ago and drummer Matt Cameron, one of rock's best, adds raw backing vocals to Vedder's polished craft. But Pearl Jam also turns up some of its most harmonious works since "Daughter," including "Marker in the Sand," with its radio-ready chorus, the tuneful "Parachutes" paced by Gossard's divine strumming, and the burning narrative and Urge Overkill punch of "Umemployable." Finally Vedder pleads for a lover's return in "Come Back," a keyboard-soaked love song complete with a chilling Gossard solo. It's got a soulfulness that begs for Sam Cooke to sing it and an originality that shows that a vibrant and cocksure Pearl Jam is back in town--and ready to retake the world. --Scott Holter

WTF-Song-Meter 8/10
top songs: Comatose, Marker In The Sand, Gone, Inside Job

Setlist
01 Life Wasted
02 World Wide Suicide
03 Comatose
04 Severed Hand
05 Marker In The Sand
06 Parachutes
07 Unemployable
08 Big Wave
09 Gone
10 Wasted Reprise
11 Army Reserve
12 Come Back
13 Inside Job

Monday, June 4, 2007

White Stripes - Icky Thump (2007)


Po dvouleté odmlce způsobené účastí na projektu The Racounters se Jack White opět vrací ke své původní spolupráci se svou sestrou Meg. Toto rockové sourozenecké duo už má na kontě celkem pět studiových alb, letos 18.června má vyjít jejich šesté s titulním názvem Icky Thump. A díky ripu z rádia Q101 máme tu čest nahrávku slyšet již nyní.

Otvírákem alba a také jediným singlem, který byl zatím uvolněn do éteru, se stala píseň Icky Thump. White Stripes jsou známí svými experimenty s více nástroji než je jen kytara a bicí a tento song není výjimkou. V určitých momentech je Jackova kytara doprovázena syntetizátorem vyluzujícím zvuk podobný dudám. Opravdu. K jeho skvělým ostrým riffům se to překvapivě skvěle doplňuje. V dnešní době je jen málo aktivních kytaristů, kteří se s Jackem mohou rovnat. Neskutečné co ten chlápek zvládne zahrát.

Jak již bylo řečeno, White Stripes se nebojí do své hudby zapojovat i jiné zvukové motivy. Například v písni Conquest slyšíme výrazné španělské rytmy alá Flamenco. Zní to opravdu zvláštně. Naopak St. Andrew nebo Prickly Thorn, But Sweetly Worn je koncipována jako typická irská odrhovačka. Dudy, tamburína, trumpety. To vše lze najít.

Hold Pixies se Jack rozhodnul vzdát v písni Little Cream Soda. Dráždivé riffy, jakoby nezúčastněný zpěv. Paráda. V Effect Cause zase slyšíme výrazný vliv blues.
I přes ten přehršel zvuků to vše do sebe perfektně zapadá.

White Stripes opět nezklamali, nemusí se líbit každému, ale každy musí uznat, že jsou sakra originální a neotřelí.

...::Billboard.com review::...
A decade into their career, Jack and Meg White remain at the top of their game. And on their seventh studio album as the White Stripes, no one seems more surprised by this than them—they open the record with a bemused declaration of "Who'da thunk?" on the burning, riff-heavy title track. During the ensuing 48 minutes, they amp up the guitar attack to levels not seen since 2003's "Elephant." That means plenty of electric blues-inspired rock ("Bone Broke," "Rag and Bone," "Catch Hell Blues")—something largely absent on 2005's somber piano- and folk-dominated "Get Behind Me Satan." Jack also mixes in more humor and a batch of new playful influences, ranging from the speed metal-ish "Little Cream Soda," to mariachi horns on the cover of Patti Page's "Conquest," to the bagpipes of "Prickly Thorn, Sweetly Worn." The Stripes have never had so much fun. —Brian Garrity

WTF-Song-Meter 9/10
top songs: Icky Thump, I'm Slowly Turning Into You, Little Cream Soda, A Martyr For My Love For You

Setlist
01 Icky Thump
02 You Don't Know What Love Is (You Just Do as You're Told)
03 300 MPH Torrential Outpour Blues
04 Conquest
05 Bone Broke
06 Prickly Thorn, But Sweetly Worn
07 St. Andrew (This Battle Is in the Air)
08 Little Cream Soda
09 Rag and Bone
10 I'm Slowly Turning into You
11 A Martyr for My Love for You
12 Catch Hell Blues
13 Effect and Cause

UPDATED CD-RIP is now available ! Rapidshare links in the comments.

Sunday, June 3, 2007

Spawn OST (1997)


Když už jsem minulým příspěvkem zabrousil do oblasti filmové hudby, vzpomněl jsem si na jeden opravdu přelomový počin. Tím je soundtrack ke komiksové adaptaci Spawn. Samotný film sice není moc dobrý, ale soundtrack k němu je už o něčem jiném.

Pokud jste fandové tvrdého rocku, neměl by vám tento počin rozhodně uniknout. Všechny skladby jsou koncipované jako "duety" rockových velikánu a nejúznávanějších hvězd elektronické hudby. Už první mix rockových Filter s elektronickými rytmy The Crystal Method zní hodně dobře. Podobné spojení najdem i v druhé skladbě Marilyna Mansona - Long Hard Road Out Of Hell, kde si společně "zajamoval" s trip hopovými Sneaker Pimps.

Většina songů je zvětší části spíše rockového charakteru a elektronická část působí spíše doprovodným dojmem. Jedinou výjimkou je song Satan, kde naopak rocková kytara Kirk Hammeta doprovází set technových Orbital.

Nelze vypíchnout jednu skladbu. Každá je svým způsobem zajímavá a jedinečná. Za všechny bych pouze upozornil na One Man Army britských Prodigy a kytarového mága RATM Toma Morella či skvělý track Incubus a DJ Greyboye Familiar.

...::Amazon.com editorial review::...
In a bordering-on-brilliant idea, the overseers of The Spawn soundtrack proposed an idea to a host of bands that went something like this: "you metal kids go play nice with the electronic geeks and maybe you'll make beautiful music together." Well, guess what? It happened. From the sexy, screamy sounds of the opening cut "Can't You Trip Like I Do" (courtesy of Filter and The Crystal Method) to the funkified "One Man Army" (Rage Against The Machine's Tom Morello mixing it up with The Prodigy), the disc is as hot as the Spawn's home and twice as heavy as the monster himself. If you like the CD, rent the video; the soundtrack is front and center in the film, kind of like MTV with a plot. --Denise Sheppard

WTF-Song-Meter 9/10
top songs: (Can't You) Trip Like I Do, Satan, Familiar, One Man Army, Spawn

Setlist
01 (Can't You) Trip Like I Do - Filter & The Crystal Method
02 Long Hard Road Out of Hell - Marilyn Manson & Sneaker Pimps
03 Satan - Orbital & Kirk Hammett
04 Kick the P.A. - Korn & The Dust Brothers
05 Tiny Rubberband - Butthole Surfers & Moby
06 For Whom the Bell Tolls (The Irony of it All) - Metallica & DJ Spooky
07 Torn Apart - Stabbing Westward & Wink
08 Skin Up Pin Up - Mansun & 808 State
09 One Man Army - The Prodigy & Tom Morello
10 Spawn - Silverchair & Vitro
11 T-4 Strain - Henry Rollins & Goldie
12 Familiar - Incubus & DJ Greyboy
13 No Remorse (I Wanna Die) - Slayer & Atari Teenage Riot
14 A Plane Scraped its Belly on a Sooty Yellow Moon - Soul Coughing & Roni Size

Spiderman 3 OST


Nedávno do kin dorazil jeden z nejdražších filmů všech dob, třetí Spiderman a jelikož předchozí díly měly vždy ucházející soundtracky, podíváme se na zoubek na ten poslední.

Celé album otvírá pomalá balada Signal Fire od skotských Snow Patrol, která byla vybrána i jako první singl celého výběru. Prostě klasický "oplodňovák" :) Neurazí, ale ani nijak nenadchne. Musím však uznat, že klip se poved.

Druhým trackem album pomalu začíná nabírat dech. Move away indie rockových The Killers je jedna z těch lepších. Avšak nejvíc jsem byl potěšen zařazením songu již zde recenzovaných Wolfmother. Pleased To Meet You je jedním slovem bomba. Pokud stejným tempem budou dělat i další skladby, máme se na co těšit.

Album poprvé zklidní skladbou Stay Free od Black mountain. Podobné tempo vydrží až do úplného konce soundtracku. Přiznám se, že to na mě působí celkem rozvláčným dojmem. Avšak úplně jsem nepobral zařazení rock and rollového fláku The Twist Chubby Checkera. No proti gustu, žádný dišputát...

Sečteno a podtrženo, první polovina je na desítku, druhá stěží na šest. Myslím si však, že by byla chyba tuto desku minout. Přece jenom tento soundtrack nabízí skladby, které za to stojí.

...::Amazon.com editorial review::...
You know you're dealing with a real blockbuster when the soundtrack is made up not only of rocking tracks, but of rocking tracks that were recorded specifically for the movie instead of being fished out of various preexisting albums. (Okay, except for Chubby Checker's "The Twist"--that one’s not hot off the presses.) Such is the power of Spidey that he inspired the likes of Snow Patrol, the Killers, Jet, Yeah Yeah Yeahs, and Wolfmother--and of course you just have to look at the title of "The Supreme Being Teaches Spider-Man How to Be in Love" to know the song is by the Flaming Lips. The overall mood is less heavy than on the previous soundtrack, with the selection hitting pretty close to an alt-rock bull's eye. Highlights include "Sealings," a return to form for Yeah Yeah Yeahs; the Walkmen's evocative "Red River"; and Jet's "Falling Star," a muscular piece of retro-balladry. Among the oddities are Coconut Records, the new project of actor (and former Phantom Planet member) Jason Schwartzman; its contribution, the lovely "Summer Day," features backup vocals by Kirsten "Mary Jane" Dunst. Still, sometimes a big name is not needed: One of the best tracks, the anthemic "Portrait of a Summer Thief," is by the unsigned (as of this writing) Austin band Sounds Under Radio. --Elisabeth Vincentelli

WTF-Song-Meter 7/10
top songs: Move Away, Sealings, Pleased To Meet You, Scared Of Myself

Setlist
01 Signal Fire (Snow Patrol)
02 Move Away (The Killers)
03 Sealings (Yeah yeah yeahs)
04 Pleased To Meet You (Wolfmother)
05 Cut Off The Top (Beatsteaks)
06 Red River (The Walkmen)
07 Stay Free (Black Mountain)
08 The Supreme Being Teaches Spiderman How To Be In Love (Flaming Lips)
09 Scared Of Myself (Simon Dawes)
10 The Twist (Chubby Checker)
11 Sightlines (Rogue Wave)
12 Summer Day (Coconut Records)
13 Falling Star (Jet)
14 Portrait Of A Summer Thief (Sounds Under Radio)
15 A Letter From St. Jude (The Wyds)
16 Small Parts (The Oohlas)

Download linky v komentářích.

Friday, June 1, 2007

Pearl Jam - Pearl Jam Demos


Jelikož se pomalinku, ale jistě, blíží polský koncert Pearl Jam, mám tady pro vás menší raritku. Jedná se o výběr původních demo nahrávek nejslavnějších songů této bohovské skupiny! Je to fakt skoro sběratelský kousek, taže doufám, že vás to potěší:) Na albu jsou i písně, které nikdy nespatřili světlo světa. Už to je důvod si toto cd pořídit...

Jediné mínus je, že se jedná výhradně o instrumentálky, taže jsme ochuzeni o nádherný Vedderův hlas:( Myslím ale, že pro fanoušky Jamů je to povinnost vlastnit!

Setlist

01 The King (Even Flow)
02 Dollar Short (Alive)
03 Richard E (Alone)
04 E Ballad (Black)
05 Untitled (never released)
06 Weird A (Animal)
07 7 Up (Pushing Forward back by Temple Of The Dog)
08 Doobie E (Breath)
09 Agytian Cave (Once)
10 Times Of Trouble (Footsteps)
11 Evil E(Girl)
12 Folk D (never released)

K sehnání jen na Rapidshare. Sledujte komentáře !